Zakelijk schrijven

Inhoud

Heldere en correcte teksten zijn als visitekaartjes voor uw bedrijf. Medewerkers tonen hun professionaliteit en zorgvuldigheid door goed te schrijven. Klanten en partners voelen zich daardoor serieus genomen en hebben vertrouwen in de kwaliteit van uw organisatie.

Goed schrijven betekent niet alleen het toepassen van de juiste spelling- en grammaticaregels. Teksten moeten doelbewust worden opgebouwd, volgens een aan te leren strategie. Of het nu gaat om het schrijven van e-mails, brieven, offertes, notulen of rapportages, schrijven is pas effectief als de informatie duidelijk is en de boodschap het gewenste effect oplevert.

Succescriteria
De schrijver leert naast het bepalen van het doel en het opbouwen van een tekst hoe hij de lezer het best ‘bedient’. Schrijfstijl en toonzetting zijn daarbij van cruciaal belang en komen uitgebreid aan de orde. Bovendien wordt veel aandacht besteed aan de uiterlijke verzorging van teksten. Eigen praktijkvoorbeelden en voorbeelduitwerkingen worden ingezet als oefenmateriaal.

Lesmateriaal

De deelnemer ontvangt een leerboek, gekozen bij het niveau van de groep. Deelnemers moeten zelfgeschreven materiaal aanleveren. Ook wordt gebruik gemaakt van extra werkbladen, passend bij de taalbehoefte.

Het heeft onze voorkeur om de taallessen op het bedrijf zelf te laten plaatsvinden, zodat de koppeling met de werkvloer optimaal is.

* De prijzen voor de taaltraining zijn inclusief inventarisatie, intake, praktijkbezoek en lesmateriaal. De bedragen zijn exclusief reiskosten en btw.